Skriven till min Malte...

...när han var strax över 2 månader gammal  :)


Till lilla Malte, skriven av din mamma 2009-02-05:

Kärleken vi delar har givit oss en gåva att bevara,
en gåva i form av ett barn så mjuk och fin.
Något så underbart är svårt att kunna förklara,
som han som ligger i famnen min.


Nu är vi dina föräldrar och du oss båda charmar
jag ser dina ögon letar när du hör pappas röst.
När du gråter tar jag dig i mina armar,
där du snyftar, tittar och söker dig till mitt bröst.

När du är i vår famn håller vi dig så ömt och lätt,
som om att du var gjord av porslin.
Små händer, små fötter och ansikte så nätt,
vår egen lilla rubin.

Vårat vackra lilla barn en gåva från himmelen du måste vara,
så liten så men ändå så många människor du berör.
Med ett litet leende på din mun och tindrande ögon så rara,
ett joller jag hör då du ett spår av kärlek strör.

Malte med sin pappa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0