Plugga Eller Jobba??!!

 

För tillfället är jag sjukskriven, men bara två veckor till. Vad händer sedan?

Jag har inget jobb att komma tillbaka till eftersom jag ligger i en tvist med min förra arbetsgivare som nu har tagits hand om av facket, som i sin tur har gett det vidare till LO-TCO rättskydd. Detta tar dock tid…!

Så nu är frågan… ska jag söka ett annat jobb, eller sätta mig vid skolbänken och plugga för att byta yrkesinriktning totalt?

Är såååå himla trött på hur man blir behandlad i detta yrke, att man aldrig känner sig säker... I den ekonomiska biten.
Jag får då börja på komvux för att plugga upp mina betyg eftersom ung och dum som jag var, hoppade av skolan inför sista året.


Och den STORA frågan: Vad ska jag plugga till???!!!

Jag har inte en aning vad jag vill bli när jag ”blir stor”.
Jag vet att jag vill ha kontakt med människor eftersom jag har jobbat i serviceyrket hela mitt liv och trivs med att bemöta folk. Jag blir glad av att göra andra glada, att serva folk, att veta att jag gör mitt jobb bra!
Då vet jag att de kommer tillbaka... och då vet jag att jag har ett jobb  ( förutom denna gången då, men det har inget med min service att göra ).

Så gott folk, vad ska jag hitta på?



??????????????????? ??????????????? ??????????????? ??????? ??????????? ???????????? ????????????????????

Kommentarer
Postat av: Katleen

Ung o dum?????? Men va säger du, vi har ju massa livserfarenhet istället!!!!



XXX

2010-07-06 @ 09:25:08
Postat av: Zandris

Hahahahah =D

2010-07-06 @ 09:48:32
URL: http://scollection.blogg.se/
Postat av: Anna Roos

bli hudterapeut som jag =)

det trøttnar man aldrig på och man har så många glada och nøjda kunder =)

2010-07-06 @ 09:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0