Men...

...när Malte gått och lagt sig och Henkan nattar honom.

Då sitter jag här själv, då börjar tankarna virra runt. Precis som nu.
Hur ska det då gå när Henkan ska börja jobba nästa vecka?? Om jag blir ledsen efter bara 5 minuter själv???
Nattningen tar ju kanske 10 - 30 minuter, sen kommer Henkan tillbaka... Och så stannar jag upp med mina tankar och brinnande tårar innanför ögonlocken.

Men vad händer första dagen när han är på jobbet? När han inte är här och distrahera mina tankar... När jag nattat Malte och sitter ensam med min sorg i ett tyst tomt hem??!!

Kommer jag att fixa detta?? Kommer jag att bli knäpp?? Kommer jag att bryta ihop?? Hur kommer Henkan att ha det på jobbet??

Vi har ju fixat detta någerlunda bra... MEN TILLSAMMANS!!!

Jag ser inte fram emot detta... Jag känner hur tårarna kryper fram...  för oron... för sorgen.

Kommentarer
Postat av: Jaana

Du kommer klara det! NI kommer klara det för ni är starka! visst är det jobbigt, men ni kommer klara det på ert sätt :) tänker på er <3

2010-06-12 @ 20:47:53
Postat av: anouk - Gravid

Det kommer gå. Även om det är tungt första tiden/gången så lär man sig hantera även ensamheten. Och det behövs ju faktiskt det också...



Efter en stund hittar du medel och tillvägagångssätt som gör att du klarar det även när du är ensam.

Men jag finns bara ett telefonsamtal bort, älskade vän<3

2010-06-14 @ 23:00:05
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0