Dags att packa väskan...

Nu går jag in i vecka 32 och det är bara 8 veckor kvar!!!

Och eftersom jag ska ta kejsarsnitt med 99% säkerhet så blir det väl inte mer än 6 veckor tills det är dags. Ovanpå det så kom ju Malte ( enligt journalen) V.35+... en hel månad för tidigt!!! Så nu gäller det nog att förbereda väskan!


Nu ska jag bara komma ihåg allt jag ska ha med mig... Blir nog lite mer "ensamtid" denna gången. Henkan var ju med på B.B hela tiden förra gången, men nu har vi ju lilla Malte som pappa måste vara hos. =)
Sen får man väl se om man orkar göra något... Kan ju tänka mig att man har rejäääält ont efteråt vid kejsarsnitt, så läsa tidningar å sådant kanske inte står så högt upp på listan!

Ne, det får nog bara bli lite ombyte till mig å lillen och det andra vanliga... Ska gå igenom imorgon vad som ska packas.

Nu ska jag nana!
Sussa gott alla ni där ute =)

Kommentarer
Postat av: Pär

Jag satt och läste på en sida från karolinska sjukhuset och där sa dom 1 vecka innan beräknad landning=)

O har du lite flyt så får du ärret i bikinilinjen som inte är synligt då.



Men om jag inte minns fel så var väl malte lite felberäknad?

Så allt kommer nog gå jättebra det tror jag iaf.



Kram

2010-05-13 @ 00:25:21
Postat av: Zandris

Enligt Maltes journaler... som jag skrev inom parantes, så kom han V.35+. Enligt barnläkaren så var han MAX 2 veckor tidig???!



...Så vi vet ju inte riktigt. Men jag tror inte han var såååå tidig.



Ja, ärret läggs väl alltid så nära bikinilinjen som möjligt tror jag... Men det är inte ärret som jag är orolig för. Utan allt runt omkring.

Igångsättningen av andningen för barnet, ryggmärgsbedövningen, Operationen, kateter som ska in i urinblåsan, blödningar, smärtan efter bedövningen släpper, att det görs mitt i sommaren (rötmånad i augusti), läkningen av såret, hur det ska gå med 2 barn om såret inte vill läka som det ska, smärtan efteråt... ja, allt.



Kejsarsnitt brukar planeras 1-2 veckor innan bf.



2010-05-13 @ 12:09:31
URL: http://scollection.blogg.se/
Postat av: anouk

De3t går nog bra ska du se<3 Men lite läskigt att det är så snaaart, tycker jag?=)



Om de tar emot besök på BB får du jättegärna höra av dig:D Jag vill ju se vem det är som orsakat mamma Sandra sån smärta och huvudbry. :)

2010-05-14 @ 15:15:10
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0