Loppis

Och en massa regn..!

Vaknade i morse och regnet bara öste ner. Men skam den som ger sig!!! Mina loppis planer skulle inte ställas in! Packade istället vagnen full med extra kläder, lite fika, blöjor, paraplyer, Malte under armen och in med allt i bilen.

Sen var vi på väg... MOT LOPPIS!!!  =)



Nästan alla möbler var genomdränkta av regnet, men jag hittade faktiskt ett köksbord för 50kr och utestolar/fåtöljer till baksidan. =)

Bordet ska slipas å målas sen, men köpte en vaxduk på ICA för 58kr som jag la på så länge. Blev kanon!!! =)
Köksbordet...eller rättare sagt matrumsbordet vi hade innan var ju 2 meter långt och tog upp onödigt med plats i köket. Detta var istället 1,5m och det gjorde stooor skillnad.

Regnet lättade faktiskt lite och det kom kanske 2 smååå skurar under tiden som vi var där. Däremellan sken solen lite och det var riktigt gott för det var inte kallt ute.
Det blev sillamacka på plats och så blev vi hembjudna till A.Ekdahl på lite kaffe och rabarberpaj =)
Snälla Christoffer hjälpte mig hem med bord och stolar i sin skåpbil... och fick efter inlastningen me sillamacka och lite fika.

Tack till svärföräldrarna för trevligt sällskap, hjälpen med Malte och bärandet av möbler. Tack Ekdahl för fika och trevligt sällskap OCH sist men inte minst, tack Christoffer för att du körde hem det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0