Phonefucker

Phonefucker av Tanja Suhinina

 

 

Phonefucker, en bok som är skriven med en väldigt frispråkig text, av en tjej som har svar på tal och kvicka kommentarer.

 

 

Boken baseras på Tanjas extraknäck som telefonsexförsäljerska. Hur det går till i branschen och vad man bör och inte bör göra för att bli bra inom telefonsex. Hon berättar om sina 3 olika roller hon spelar och hon berättar om hennes kunder.

Texten är skriven på ett roligt och väldigt vågat sätt, med många snuskiga ord. Men det är hennes sätt att välja orden som gör att det blir en väldigt speciell och en underhållande bok. Det finn även en del inslag av tips, tecknade bilder och annat som kombineras med texten.


Först så tänkte jag nästan byta ut boken, för det var inte riktigt den typ av bok som jag skulle ha valt i vanliga fall. Men jag körde på och tänkte att jag skulle läsa ut boken i alla fall. Jag fick faktiskt en hel del goda skratt när jag läste den.


I början blev jag nästan generad av alla vulgära ord (kuk, fitta, knullhål och så många andra ord), som man inte är van vid att läsa, om och om igen. Men sen var det riktigt roligt att läsa om alla hennes tips, trix och listor med förklaringar om olika saker.

Det var kul att läsa den, men jag vet inte riktigt om det är den första boken som jag skulle rekommendera till någon. Antagligen inte…

Jag vill ha en bok med en handling som man själv lyfts in i. Där man kan skapa sig en egen bild i huvudet med hjälp av berättelsen. Och detta är en bit ur Tanjas eget liv, som är enligt mig, är mer skrivet som en faktaberättelse på ett annorlunda, roligt och vågat sätt.

Jag kan inte direkt säga att jag är ”ett” med boken.Jag tycker inte heller att boken har påverkat mig på något speciellt sett, eftersom jag inte har någon särskild åsikt om telefonsexförsäljerskor.  Men det gav mig en inblick, i ett så olikt liv och språk från mitt eget.


Tanja hade höga poäng på högskoleprovet men behövde skaffa sig arbetslivserfarenhet.  Och valde själv att söka jobb inom detta och trivdes med det. Alla har rätt att göra sina egna val i sitt liv. Och Tanjas val resulterade så småningom att hon skrev och gav ut en bok.



(Tanja skapade först en blogg för att föra ner hennes händelser i. Ett år efter bloggandet, kom idén om att ge ut en bok).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0