Hemma igen.

Pappa har kommit hem igen

Han säger att han mår bättre och läkarna har tagit massor av prover. det var väl ett prov som var avgörande om han skulle bli hemskickad eller inte och det hade sett bra ut.

Men de skickar hem honom med några ord som:
-Ja, det kommer hända igen. Men om det händer om 5 veckor eller inom 5 år, kan jag ju inte säga. Du får ju ringa 112, så att du får komma in med ambulansen om det händer igen...



Okej???!!!


En redan stressad person som precis haft problem med hjärtat, ska behöva gå runt och tänka på detta? Hade det inte varit bättre och sagt typ OM det händer igen så måste du ju åka in..!
Med dom orden känns det ju inte som om man behöver gå och vänta på att det ska hända iallafall. Men samtidigt förstår man ju att det finns chans att det kan hända.
Med de orden som läkaren använde så känns det ju som man ska åka hem och vänta på nästa gång. Och vad händer då??  Jo, inre stress... det som förmodligen satte igång det hela. Eftersom det har hänt negativa saker runt min pappa rätt mycket detta året. Inte för just honom utan närstående, och detta går han ju och grubblar på.

Jag hoppas att de runt honom (och han själv) förstår att han måste ta det lugnt nu.
Jag vill ha kvar min pappa!!!!



♥        ♥        ♥        ♥        ♥

Kommentarer
Postat av: Katleen

amen jag kräks av att höra hur dåligt dom flesta läkare komunicerar, tycker peoplemanagent är når alla läkare skall få utbildning på!!!

2010-09-30 @ 12:28:53
Postat av: Zandris

Håller med dig Katleen :)

2010-09-30 @ 21:45:06
URL: http://scollection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0