Fullt upp...

♥♥♥♥♥...Har det varit hela helgen å veckan!



Jag har haft redovisning i skolan. Jag har redovisat 2 saker, första redovisningen spelade jag teater med några andra och den andra redovisningen gjorde jag själv.


Vi spelade Askungen på engelska, jag var berättaren och den elaka styvmodern xD


Redovisningen som jag hade själv, handlade om Lilleman... Jag har skrivit en dikt på engelska och ritat bilder till den på det vanliga Paint programmet i datorn. I början på min presentation höll jag på att börja lipa... men jag lyckades hålla tillbaka det.



Jag tänkte bjuda er på min dikt skriven till minne av min älskade Lilleman ♥♥♥
Han finns i mitt hjärta och mina tankar, men jag är nog innerst inne rädd för att "glömma", kanske orsaken varför jag väljer att visa, prata om honom... min Angel Baby♥ Men jag vill inte prata "djupt" om Lilleman, jag vill inte visa mig ledsen, orkar inte vara ledsen, vet inte hur jag ska bete mig... Genom dikter, får jag ändå ut lite om mina känslor, tankar, tomheten, kärlek.




A lifetime, a second…

 

 

 

My darling… I believe that we’ll meet again. There we can be together, in a place far, far away.

To see your eyes and hear your baby sound, floating over your lips, wondering what I say.

 

We will have our time together.

Then our moment will be forever.

 

I will hold you in my arms and feel your soft cheek against mine.

The tears will no longer be there, instead it will feel so fine.

 

I hope that in some way this, you already know.

My love for you, is bigger than I can ever show.

 

Although it’s a lot of sorrow and pain that burns inside of me,

I try to take day by day and a smile you always can see.

 

In my heart, it will always be written words of love, but emptiness.

 

This loss and pain is the worst you ever can feel.

Like your soul was stolen and replaced with one, made from steel.

 

But we will have our time together.

Then our moment will be forever.

 

One day you’ll finally lie softly in my arms again.

The only question is when??

 

…until then you will always be in my heart and soul.

 

A lifetime on this side is the same as a second, where you are.

So it’s closer then you think. It’s not far.

 

When you close your eyes for a second, and then open them again.

Then we will stand in front of you, and there we will remain!

 

 

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: kitte

jättefin dikt gumman du vet jag finns alltid om du behöver någon som lyssnar kram

2011-02-09 @ 22:23:18
Postat av: Katleen

Oj va duktig du är o kunde hålla tårarna tillbaka!

Starka Sandra!

Jag klarade knappt läsa!



Kraaaaaaaaaam!

2011-02-10 @ 06:01:43
Postat av: Sophia

Riktigt fin dikt!

2011-02-10 @ 18:50:03
URL: http://systersophias.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jätte fin dikt vännen. Lilleman vet att du tänker på han varje dag. Han är din skyddsängel och är med dig över allt, det är jag säker på. KRAM

2011-02-11 @ 08:32:57
URL: http://lisathea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0