Dag 3

När det gäller rökningen så...


...ja, det går bättre än vad jag trott.
Humöret är ok, men jag har blivit irriterad, typ 2 gånger. Över något som jag nog inte skulle blivit irriterad på i vanliga fall.
En av gångerna var i går, då jag upptäckte att H. hade tagit med sig lantbrödet till jobbet. Han fick en utskällning för att jag hade ju bara "äckligt" bröd hemma... hans fel att jag var tvungen att äta det "äckliga brödet" hihihihi.
(äckliga brödet var ljust rostebröd/långfranska).

Vi var faktiskt 3 st från skolan som skulle sluta röka. 1 av dom tror jag har börjat röka igen... just för att jag tror, att hon har svårast att hålla sig ifrån sina cigg. Den andra ringde mig igår och sa att hon tog en cigarett, hon klarade inte det. Så nu är det jag kvar...

Det är mer eller mindre inprogrammerat när man ska röka:
Efter maten, innan någon går, till kaffet, innan H. sticker till jobbet och så vidare.
Det är vid dom tillfällena som det verkligen rycker i "nikotinnerverna". Man är på väg att slänga ur sig kommentarer som, -ska vi ta en cigg innan du går... osv.
Men jag hinner bara tänka dom, sen lyckas jag hejda mig att faktiskt säga det. Men det jag menar/vill komma fram till är, att det faktiskt är svårt att bryta dessa vanor.

Jag kämpar på, det går men det är inte lätt alltid!
Jag trodde 3:e dagen skulle vara värst, men denna dag har som sagt gått bättre än vad jag trott :)

Den dagen jag inte känner begär/längtan/oro efter en cigg,
DÅ ÄR JAG RÖKFRI / ICKERÖKARE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0