Skolarbete!

Nu har vi haft vårt första skolarbete och redovisning :)

Vi hade en heldag på Ivö igår och idag fick vi gruppvis redovisa om något valfritt ämne rörande vår utflykt på Ivö/ Om Ivö...

Jag fick en del fina bilder när vi var där och vi valde att berätta om vad Ivö var känt för, om sådant många redan vet lite om och sådant som inte alla vet.
Viste ni tex att Sveriges största pepparkaksfabrik (som enbart bakar pepparkakor) finns där. Att för 100 år sedan bodde det ca 2000 invånare på ön och idag bara runt 150. Skräbeån är HANDgrävd och att det gjordes för att sänka vattennivån med 6 meter, då de hittade ugnsmunnarna (grottor som bildats av vattenvirvlar). De är upp till 18 meter djupa på det djupaste stället :)

Inte alla som bryr sig så mycket, men jag tyckte att det var trevligt med infon som jag fick reda på idag. Man bor ju så nära!

Lite bilder från igår:






Kommentarer
Postat av: Katleen

: ) hahahhaa det märks att du lyssnade mycker mer på lärarna nu än för 15 år sen!!!!!



STOLT över dig!!!!!!

2010-08-26 @ 09:17:36
Postat av: Zandris

HAhahahaha ja, jag har tagit detta på största allvar ;)... Pluggisen i klassen??!! HAhahahahaha



Vi får väl se hur det går när lektionerna kommer igång ordentligt, nu har vi ju rätt mycket lek och lärakännavarandra saker. Men jag tycker att det är kul :)

2010-08-26 @ 22:12:09
URL: http://scollection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0