Hmmmm... vikt å så...

Jag Är Överviktig!!!

Men ofta säger jag att jag inte äter till mig min övervikt.

Så från och med i dag, ska jag försöka föra en MatDagBok! Detta ska ske under ca 2 veckor, för att se vad jag egentligen stoppar i mig. Och jag ska vara helt 100 Ärlig med vad jag äter, det är ju ändå för min egen skull som jag gör det :)

Hmmm nu kanske ni tycker att det blir mycket på en gång... Sluta Röka, Sluta Med Sötsaker & Börja Kolla Mitt Matintag!

Men det är just det... Jag ska bara kolla mitt matintag, när jag vet vad som är fel (fått det svart på vitt) då kan jag göra något åt det! :)



Så här kommer första dagen:

07.30 En macka med sylt & ett glas mjölk

10.00 Kaffe och äggmacka (halvmörkt bröd med frön och annat)

12.00 Kaffe och 1 liter vatten

16.00 ChiliCornCarne med sallad

18.00 3st salta pinnar (som jag har sagt att jag får ta om jag absolut är super röksugen.)

20.30 1 skiva lantbröd med saltrulle


2,5 liter vatten under dagen.


Hihihihi Jag själv inbillar mig nu att min dag INTE brukar se ut så här... men vi får väl se ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Läser din blogg ibland, den är ärlig o mysig blogg! Såg med din mat, men du behöver nog äta lite oftare, de e stora glapp mellan måltiderna. Testa o byt ut till knäcke eller mer surdegs bröd, står sig mätt länge. har en vän som äter efter lchf, de verkat skitbra!

2011-01-04 @ 21:06:50
Postat av: Angelica

´hej vännen! du kan få låna min bok " viktminskningboken" ´som fick mig att förstå att jag nog inte åt helt rätt. det är en tunn bok med tusentals tips om hur du ska äta bra utan att svälta. jag har själv tappat 15 kg tack vare den. ps. tycker du verkar äta bra, men byt ut vitt ris mot fullkornsris o ta bort ketshup som innehåller mycket socker. Det finns många kryddor som ökar ämnesomsättningen, tex ingefära cayennpeppar, vitlök. vinäger är också jättebra att ringa i eller över maten, det sänker Gi o gör att man håller sig mätt längre. såklart är färska kryddor bäst, men kryddor på burk funkar också. grönt te höjer också ämnesomsättningen. sen har jag som sagt ätit b vitamin för att förbättra min ämnesomsättning som var ur kass. ´ses i skolan imorrn hoppas jag. stor kram & lycka till me allt :)

2011-01-04 @ 22:49:13
Postat av: sofia

satt och lästa om ¨Lchf, att du inte prövar det? Jag lovar dig att du inte kommer att hålla dig mätt på det lilla, du kommer bara att få ont i huvudet, magen, frysa/ varm etc. Ja om du läser på min blogg ser du ju hur det påverkar mig att äta så lite. Idag t.ex. vaknade jag upp med huvudvärken det är ingen ovana utan en vana. Detta är bara tips från mig och du gör som du vill. Ha det superbra vännen kram kram

2011-01-05 @ 09:08:43
URL: http://enstorblog.blogspot.com/
Postat av: Olaikristin

Good site, good idea, but, in my humble opinion, you need change design...

2012-08-17 @ 08:49:41
URL: http://olaikristin.blogcorporate.com
Postat av: Anonym

smart med matdagbok!:)

2012-08-17 @ 09:01:24
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0