ÅHhhhhh, äntligen!

Nu är jag färdig med mitt, vårat skolarbete.

Så de närmsta 3 månader så har jag inga fler skoluppgifter och kan göra vad jag vill på eftermiddagen vad M vill göra om dagarna. ;)

Nu när jag har redovisat mitt arbete, så kommer jag att dela med mig om det här, lite då och då. Det som jag kommer att dela med mig om här, är om vilka farliga kemiska ämnen vi utsätter oss själva för dagligen...  Och hur mycket våra barn är utsatta för detta.

Jag kommer att dela med mig om bättre alternativ till giftiga meddel som faktiskt inte alltid behöv och mycket mer. Du kommer även att spara en slant om du provar mina husmorstips.


När jag var lite och bodde mer eller mindre hos min farmor, så använde hon grönsåpa eller dikmedel till det mesta. Idag har vi oftast ett medel till varje sak. Jag öppnade mitt städskåp och hittade massor av olika meddel till olika saker, som till:
  • golvet - golvmedel med blomdoft
  • kakel¨- smuts och rester
  • avlopp - propplösare
  • toan - kalk & smuts
  • köket - polering till vasken
  • fönster - fönsterputs
  • spis - polerar spishällen
  • toalettrent - WcAnka
  • Svinto
  • dofta gott
  • WcBlått
  • olika meddel till kläder m.m
Som ni ser...  mer än 12 olika flaskor??!!! Inte klokt!! Nej, jag bestämde mig för att nu var det stopp!!!
Tänk alla kemikalier som hamnar på golvet, på bordet-under mackan, på vasken-på maten. Ni förstår vad jag menar.

Tänk barn som tar på allt, stoppar allt i munnen, kryper på golvet! Man får inte heller i sig allt via munnen, utan man absoberar in giftet med via huden.

Jag vill passa på att tipsa om en bra faktafilm om detta som heter Underkastelsen (klicka på namnet så kommer du till youtube, där du kan se en del av filmen).

Snart kommer du se: Mamma Sandra tipsar, här på bloggen lite då och då.
Håll utkik ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0