Några timmar för Sandra

Igår hade jag jättetrevligt :)

Att vara mamma ÄR ett "heltidsjobb" 24h/dygn. Sedan jag blev mamma har jag fått ändra mycket i mitt liv (som många andra fått göra) Att ha "ansvar för någon anna på riktigt", stiga upp tidigt varje morgon ÄVEN om det är lördag & söndag ;) Stanna hemma om kvällarna eller anpassa volymen något efter kl åtta, mornarna blir dubbelt så stressiga när man ska fixa till två personer istället för en. Att vila på semestern?? hahahaha

Ni förstår vad jag menar... Att vara mamma för med sig många saker, men den största... är den fantastiska kärlek som man har, för den lilla människan i sitt liv. En kärlek som aldrig försvinner. Varje dag när vi vaknar så blir jag så himla glad över att se lilla M (att han har ett så jäkla bra morgonhumör, hjälper nog till). Han vaknar till 99% av gångerna, med ett leende på läpparna :) Han är det bästa som har hänt mig! 

Men så är det fortfarande så att man brhöver ha lite tid för sig själv ibland... För att bara få vara jag, mig, Sandra! Igår var det en sådan kväll. Hahaha det krävs ändå en hel del för att man ska få en sådan kväll.
  • Packa väska: Jag
  • Packa ner mjölkfri mat: Jag, även om farmor alltid är jäkligt duktig på att fixa mjölkfritt, så vill man inte ta något för givet.
  • Någon som passar M: farmor
  • Köra å lämna honom: Jag
  • Köra och hämta honom: Christoffer, eftersom jag ville något att dricka till maten.
  • Avsluta kvällen i lagom tid så att inte M blir för trött.

    Jag, Dennis, Josse & Bettzki drog ner till en restaurang i byn igår. De hade afterwork maträtt för 39k som var hotwings med pommes denna gången. Till det blev det en öl för mig :)
    Vi satt där i nästan 3 timmar, pratade, fjantade oss & njöt av solen. Jag hade så kul med detta gänget och skrattade så att jag höll på att tappa rösten :D

    Denna kvällen kände jag att jag verkligen behövde, att bara få ta det lugnt och inte behöva tänka på att ha koll efter M. Men framförallt så behövdes det en avkoppling från skolan, alla tråkiga saker som har hänt m.m.



Kommentarer
Postat av: anouk - I Huvudet på Rookiemamman

åååh vad härligt! Och du rngde ju mig igår- hade typ fullt upp hela dan. glömde ringa tbk:(:(

2011-05-14 @ 14:16:02
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0