BADA ÄR LIVET!!!!

Det tycker iallafall min lilla son Malte. Han älskar att bada... Om han följer med in i badrummet och ser att jag drar undan duschdrapperiet, slår på vattnet eller ser sin pappa duscha, så mååååste han bara bada. Försöker man ta ut honom från toaletten så börjar han skrika. Lockar honom med alla möjliga leksaker eller bus. Men nej, inget fungerar. Samma sak hände ikväll igen. Tänkte att jag kunde tappa upp lite vatten till senare å låta det svalna, så att Malte kunde bada innan han ska nana halv åtta. Han hörde ju mej så klart å skulle bada direkt. Men idag lyckades jag med att locka honom med en macka istället hihihi. Men de tog ju sin lilla tid och arg va han tills jag kom med mackan. När han klockan började närma sig sju så tyckte jag att det var dags för badet å ingen va ju gladare än Malte :) Hihihi

Jag får alltid vänta med att duscha tills efter Malte somnat eller om Henkan är hemma så går det ju bra. Bara man stänger dörren så att han inte hör vattnet ;)  Vilket henkan glömde göra igår. När han nästan va färdig så kom malte på att det va någon i badkaret. Så det var ju bara för Henkan att tappa upp lite vatten i badkaret så att Malte fick bada lite.
Malte får INTE ALLTID som han vill. Men det skadar ju inte med lite bad och det är ju ganska bra... Henkan å Malte får ju lite far- å son- tid och mamma kan ju sitta en stund vid datorn eller fixa något som jag skulle ha gjort innan på dagen, men inte haft tid till :)

Vist är de söta, mina killar?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hihi.. Vad mysigt de ser ut =) Klart han ska bada med pappsen. Kram

2009-11-09 @ 15:15:10
URL: http://lisathea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0