Arbetslös =(

Ja, från och med den 11 januari detta året så skulle jag egentligen börjat jobba. Fick dock reda på någon månad innan att inte verkade så värst välkommen tillbaka.

Jag fick beskedet att jag skulle få enbart helger eller inget alls... Men hallå, jag har ju varit mammaledig!! Så här kan du inte göra. Jag ska ha tillbaka mina arbetstider eller likvärdigt åtminstonde. Enbart helger är INTE likvärdigt ett veckojobb, måndag till fredag, dagtid!!!

Efter många möten utan några framgångar så fick jag beskedet att arbetsgivaren skulle tänka på saken över helgen. Han skulle höra av sig på måndagen innan han skulle sticka utomlands i 2 VECKOR...  Jag väntade och väntade och väntade... ingen hörde av sig. Tänkte att han har kanske mycket att göra på jobbet, beslöt mig att ringa honom efter arbetstid om han inte hört av sig. Jag ringer och ingen svarar... ringer arbetsgivarens "(x)" mobil och någon annan svarar "(Y)"och säger att min arbetsgivare inte är där..! - Men vad gör DU med hans mobil?
- (Y) Han har lämnat den hos mig. - (X) har åkt redan.
- Men han ska inte åka förrän imorgon!
- (Y) Vad vill du att jag ska göra? Köra med (X) mobil hem till honom bara för att be honom ringa dig???

( EHHHH??!! Va han hemma nu??!!! )

- Nej, jag kan ringa hem till honom då!

*KLICK*

Arbetsgivaren fick jag aldrig tag på och han hörde inte av sig till mig, utan stack utomlands i 2 veckor.



Det blev att kontakta facket... Något måste man ju göra..!

De tog tag i saken och skickade brev till arbetsgivaren... SOM HÄVDAR PROVANSTÄLLNING! Då han anser att han inte behöver ta tillbaka mig. Alla som känner mig, vet att jag har jobbat på stället sedan de öppnade.

Vet inte riktigt hur det blir med det hela... Men hoppas på att rättvisan vinner. Jag har fått besked från facket att samla ihop alla papper som jag kan, från min arbetstid på detta stället. Vilket inte har varit det lättaste då jag knappt har fått några lönespecifikationer, fast jag har bett om det många ggr. Tack vare försäkringskassan och skatteverket så har jag fått tag på papper där arbetsgivaren till och med har skrivit under med sitt namn.

Jag hoppas att detta ska räcka, annars finns det ingen rättvisa!! Det är ju ord mot dokumentation!!

Det jäkligaste är att jag har kännt min arbetsgivare i 15 år, han har varit med på min sons dop, vi har varit hembjudna till hans familj många ggr, umgåtts mycket på fritiden. Så hur kan man göra så då?

Han har faktiskt inte gett mig en förklaring till varför han inte vill ha kvar mig... Jag har frågat honom om det är något fel? Då han svarar: Det fungerar inte bara, det vet du.
NEJ, jag vet inte varför, du får gärna berätta för mig. Kunderna tycker bra om mig, maten smakar bra, har alltid funnits mat på bordet till gästerna... Det är mitt jobb och det har jag utfört. Alrig haft ett klagomål!
Det är inte de, svarar han. Det fungerar inte bara.

Vad är det som inte fungerar om jag gör mitt jobb???!!!! Kan man ju undra.  Har försökt förklara för honom, om han tycker att jag har gjort något fel så måste han ju berätta det för mig så att man kan rätta till det.
Men icke... har inte hört en enda anledning!!!

Kan man bli sparkad för det??? NO REASON!!!???

Så nu sitter man som arbetslös... mitt i en tvist... ingen inkomst. Kul... NOT!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men, hur kan han göra så??? men rättvissa kommer ske skall du se, för så kan man inte behandla folk, inte i Sverige iallafall!!!

fast tänk positivt, du kommer att hitta BÄTTRE jobb det är jag säker på!

Du gud va sööööt denn lilla killen i magen är ; )

O en liten puss till Malte och hoppas att han är frisk igen!!

Kram Katleen

2010-02-11 @ 10:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0