LCHF

...Low Carb High Fat!


Jag och min sambo ska börja med LCHF imorgon. Som ni vet så har jag haft ca 6, sötsaksfria veckor!! men inget har hänt... inte ett gram har jag gått ner! 

Jag brukar inte prova massa olika bantningssätt... men provade Nutrilett i 2 veckor, en gång, för några år sedan.
Då ville jag gå ner 5-10 kilo, men inte ett grams skillnad då heller.
Och nu för några månader sedan ersatte jag frukosten med herbalife, men det var mest för att jag aldrig hann äta på morgonen.

Jag vräker inte i mig mat, äter ganska nyttigt, med något gott då och då, i måttliga mängder och äter rätt små portioner (dock händer det ju, speciellt när man slipper laga maten själ, att man tar lite extra, de ggr).


Det jag menar är, att jag äter inte vad man tror att en person skulle äta med min vikt... :/

Det som är kvar är ju då, kolhydrater! DET äter jag! Pasta, potatis, bröd, ris och annat... dagligen! Så om det är något som borde fungera så är det LCHF!!!


Vad är LCHF då??


Man äter minimalt med kolhydrater och ökar på fettintaget.

Ät gärna: kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker och naturligt fett (som smör).
Undvik: socker och stärkelserik mat - som bröd, pasta, ris, potatis.



Denna boken har jag fått av Kate för rätt många månader sedan, den kommer bra tillhands nu =)


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

heja heja

2011-02-27 @ 19:42:30
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lina

lycka till!!

2011-03-01 @ 17:30:11
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: Zandris

Tack :)

2011-03-01 @ 20:14:38
URL: http://scollection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0