Shopping..!

Ja, nu har man shoppat igen... Blir sååå himla lycklig av att springa runt å hitta massor av snygga prylar att slänga ner i vagnen. Den vackra vasen blir ju bara sååå snygg där...å den ljusbrickan kan jag ju ha där istället för den...osv.
Tittar ner i vagnen å e sååå nöjd med mina vackra saker, får riktigt lyckorus. Skyndar mig bort mot kassan, men inte ALLT FÖR SNABBT... man måste ju hinna snegla på sakerna längst med hyllorna, så jag inte missar något när jag går förbi.

... framme vid kassan, sträcker ner handen i vagnen, börjar plocka upp mina varor, ner i vagnen igen efter nästa sak. Känner plötsligt hur lyckoruset börjar försvinna... blir lite torr i halsen... tittar på skärmen vid kassan varje gång jag hör ett "blipp"... från 2 siffrigt till 3 siffrigt... börjar snart närma sig 4 siffrigt. Börjar känna ett smått ånger. Vad ska jag igentligen med den saken till? Och en sådan har jag ju redan, fast i en annan färg...  Well, nu e de ju bara upp med plånboken å betala.  Hoppas bara att killen där hemma inte blir alltför sne.

Usch... detta har faktiskt hänt. Som tur e inte på vääääldigt länge. Har blivit lite bättre på att tänka efter...före?... hihihi

Men gudarna ska veta att jag blir på väldigt bra humör när jag shoppar och jag kan lägga ner saker i vagnen, bara för att plocka upp samma sak ur vagnen 10 meter senare. Alltså, va ska jag egentligen ha den någonstans? Om jag tycker lika bra om den nästa gång, så kanske jag köper den. På det sättet har jag låtit bli att handla många onödiga saker.
Därför älskar jag å handla presenter till familj å vänner. Pengarna ska ju ut iallafall och jag får ju mitt "lyckorus" när jag handlar de fina sakerna. Å det bästa: behöver aldrig ångra mig att jag köpte på mig en ytterligare sak. Kan istället komma hem till personen som fått presenten och njuta av hur bra den verkligen passade hemma hos henne/ honom.  :)

I dag hittade jag jätte snygga ljuslyktor i härlig fin lila och svart färg, ca 50cm höga till svärmor. Kommer å passa super i hennes nya kök :) . Jag vet att hon ville ha ett par lila lyktor som hon hade sett. Kan ju hoppas på att hon har samma smak som mig, så att det var dom lyktorna jag köpte som hon hade tittat på.

xoxo

Kommentarer
Postat av: Katti

Hallo bruden.

Fattar inte varför jag inte varit in här förr ?!



HAHAHA....du e likadan som Diana när det gäller att shoppa !..

Packar ner..å packar up..hihi

2009-11-09 @ 12:28:24
URL: http://norrlandsbling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0