Hej

Nu är jag tillbaka igen ;)

Har tagit några dagars paus från bloggen...
Har heft en del att göra och känslor har svajat upp och ner... har inte velat skriva deppiga saker hela tiden och har inte riktigt orkat engagera mig i skrivandet.

Men något positivt som har hänt är att jag till slut har bestämt mig för vad jag vill bli när jag är vuxen ;)
Fritidspedagog ligger på listan! Så nu mina vänner, ska jag bege mig till skolbänken igen... undrar hur detta kommer att gå??!! =)  Jag hoppas att jag kommer fullfölja detta, ska verkligen försöka... men man är lite rädd! Rädd för att det blir för tufft.
Men just nu så ser jag fram emot det. Nu ska bara alla papper skickas och att det finns plats för mig i skolan. Men tror inte det ska vara några problem =)

Så... nu något negativt:
Var i färgaffären igår, kollade på lite tapeter. Då kommer en vän/bekant in och börjar prata. Jag berättar att jag letar efter tapeter till storarummet. Efter att vi kollat in lite tapeter går han mot utgången, vänder sig om och säger: - När ska det ploppa ut hos dig??! Samtidigt som han kollar på magen och blir osäker i rösten... (jag var ju lite rundare om magen när vi träffades sist).

USCH!!!! gu va jobbigt... tårarna började brinna innanför ögonlocken... Det var nog lika jobbigt för honom som ställt frågan, som för mig. Jag förklarade snabbt om att Lillemans hjärta som slutat slå och att vi har haft begravning. Han tyckte nog det var jobbigt som ställde frågan och beklagade snabbt sorgen och bad mig hälsa hem till H... sen försvann han ut.

Jag förstår att han frågade, jag har inte gått ner något efter förlossningen. Satt ju stilla i 4 veckor efter och rörde mig inte särskilt mycket de 2 veckorna efter det. (tror det tar lite längre tid att läka när man inte har en liten i sin famn att glädja sig åt / fått något för det onda som man gått igenom.
Nu har det gått ca 10 veckor och jag har börjat röra mig mer och mer... bla alla utflykter som man har gått från morgon till kväll, cyklat och försöker ut å gå med barnvagnen. Men det har inte hänt något med vikten... står stilla!

Har lånat ut cyklen, men så fort jag får tillbaka den så är det cykelturer 2ggr om dagen som gäller! Vill så gärna gå ner i vikt... ingen mår bra av att vara överviktigt!  Hade man bara gått ner ett kilo eller två, så man blivit sporrad till mer!

Well, nu ska jag fylla i de sista papperna till skolan sen posta.
Önska mig lycka till! ;)

Kommentarer
Postat av: Katleen

Du klarar skolan, det är jag hundra på!!!

Bara du inte börja skolka tredje skoldagen ; )



Tänker på er och Lilleman!

XXX

Katleen

2010-08-07 @ 17:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0