Jag vill, jag vill, jag vill....

Jag är inne i en skapa period!!!

Och jag vill såååå mycket...Måla, tapetsera, klippa, klistra...


Garfield painting

Jag tycker jag har så många bra ideér som virvlar runt i mitt huvud... vill ha ut det och skapa!!!
Men det är inga små projekt och jag undrar om jag hinner med??? Men detta är kanske en av graviditetssymptomen, typ bygga mitt näste?? ;) hahahaha

Under min förra graviditet så möblerade jag nog om 15 ggr ... Även när jag var höggravid så stod jag och släpade själv på tunga möbler, lyfte tvn och flyttade soffan m.m.

Men just nu så kan jag ligga vaken på nätterna och fantisera om hur jag vill ha det inne på Maltes rum, storarummet, hallen m.m. Tittar jag på tv så kan jag komma på mig att jag egentligen sitter och funderar på inredning. Jag vill hinna med att sortera foton så jag kan skicka iväg på framkallning till Babyboken (har nog lite mer än 1000 foton att gå igenom). Jag vill iväg och hitta de perfekta gardinerna, samla stenar till min väggkonst (går ju inte nu för all snö). Jag kan göra listan lååååång!!!

Känns som om jag inte hinner med något och då blir jag så rastlös inuti mig...

Nu har vi haft fullt upp med flytten me, vi är gravida, blivit fel uppsagd från jobbet där facket är inblandad, fixat alla papper som elen, försäkringar, papper till facket, träning med Malte och kolla alla saker rörande honom, har ju min sjukdom att tänka på och mycket mycket mer.


Henkan jobbar 5 dagar i rad och är hemmifrån 14 timmar om dagen de andra timmarna sover han och sen ska han äta så är det dags till jobbet igen. Dessa dagar är jag då själv med Malte som så klart behöver närhet av sin mamma :) Bus, kel, mat, blöjbyte... och lite mys i soffan :) Ja, timmarna bara tickar iväg, så är det dags för att sova. Och de dagar Henkan är hemma så vill vi så klart umgås med familjen och vänner tillsammans. Jag ÄLSKAR att umgås med min sambo och son... vill ta vara på varenda minut tillsammans. Vi tycker om att ha människor omkring oss och då blir det ju att vi antingen åker iväg eller har folk hemma.


Men det resulterar i att jag inte får utlopp för mitt skapande... Då blir jag så jäkla rastlös, även om jag har fullt upp =) hahaha

Är det fel på mig eller???!!!  Hahahahahahahaha

Så vill jag bara skicka en stor kram till de vänner och familj som är så goa, hjälpsamma och så tevliga att vara runt.
Love ya!!!    

Kommentarer
Postat av: anouk

Nej det är ju klart. Sen har du ju "gått hemma" ett tag nu också iom mammaledigheten. Börjar nog spritta i benen ordentligt efter ettt ag kan jag tänka mig.

2010-02-18 @ 13:43:28
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Anouk

Oh här har det hänt grejor:D Vad fint...



Ja vist kan vi göra det min gumma:) vad ska ni hitta på i helgen tro?

2010-02-19 @ 07:31:37
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag hjälper dig mer är gärna Zandris! Bara att sitta i soffan o peka på vad jag ska göra =) Kram

2010-02-19 @ 13:02:30
URL: http://lisathea.blogg.se/
Postat av: Zandris

Hahahahahah du e för go du, Lisa =)

2010-02-19 @ 14:06:10
URL: http://.scollection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0