Love is all I need...

Alla hjärtans dag!
En dag som påminner oss om att stanna upp och ge våra älskade en extra tanke, gåva, kärleksförklaring... eller som en del tycker: Bara trams och kommersiellt
hittepå !!!

Själv tycker jag att det är väl mysigt att kunna ha en "kärleksdag". Det finns ju så mycket annat som har en egen dag, så varför inte kärleken??

Visst ska man väl visa sin kärlek varje dag, inte behöva göra det en speciell "påminnelse dag"...  Men i det verkliga livet finns det faktiskt personer som behöver en liten påminnelse att uppvakta sin partner. Och alla är ju olika skapta... även på det romantiska planet. Vissa älskar att bli uppvaktade med antingen diverse saker, smicker m.m. medans andra tycker att det räcker att säga: Jag älskar dig 2ggr per år... Och ändå kan dessa personer ha lika starka kärleks känslor... Vi är helt enkelt olika individer. Men det kan ju vara lite jobbigt för den hopplöse romantikern, så varför inte kunna ge denna personen en romantisk dag då den andre faktisk kan få anstränga sig liiite extra?



Min sambo är en av de som tycker att denna dag är lite "over the top". Men själv så tycker jag att det är en mysig dag... bara tänk er så många kärleksförklaringar det görs idag =)
Men jag vet att han skulle försöka komma på något att säga, för att han skulle kunna köra iväg en runda för att införskaffa en present / blomma till mig idag, bara för att han vet hur glad jag blir.
Men när vi satt och åt frukost så sa jag till honom att jag vill faktiskt inte ha något idag. Jag är så glad för att han är hemma idag och inte jobbar...

Jag vill umgås med min familj idag och hitta på något med er, sa jag till honom. Jag tyckte att vi kunde köra till min sambos föräldrar och farföräldrar med lite blommor till dom istället, för att visa hur mycket de betyder för oss. Man är Alltid så välkommen och Malte har någon som busar med honom hela tiden.

Så det var min allahjärtansdag present: Att få umgås med min familj, nära å kära. =) Och jag... VI har haft en super tevlig dag =)




Kommentarer
Postat av: anouk

Åh ni är för gulliga:D



Jo det är så sant. Klart att det går men det är så förargligt. Och jag är så less på att sånt här keeps on happening liksom.



Det komemr bli bra för dig också, vännen:) Varva ner och dra ner på kaffet? (Haha jag har ingen aning om vad jag pratar om) men känns det ändå inte bättre och träffa läkare?

2010-02-16 @ 15:11:51
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0