BUSTED!!!!

Från FB igår:

Pär Ivarsson:

Dagens konversation runt matbordet ute hos henke och sandra=).



Sandra: O vad jag är sugen på salami, det hade varit så gott!

Pär: men ta en då de står ju där?

Sandra: men jag får ju inte äta salami för det är inte riktigt tillagat!

Pär: vadå inte riktigt tillagat?

Sandra: Det är som så att när man är gravid så får man inte ...äta rökt
kött fisk osv osv alltså sånt som inte är riktigt tillagat!

Pär: Jaha det visste jag inte, men varför sitter du då och tuggar i dig
löskokta ägg? (Jag skrattar rätt bra för hon är inne på sitt andra
löskokta ägg)

Sandra: men dom är inte jättelösa ju.

Därefter inser sandra sin tabbe och börja skratta hon också!

Tack för maten och det goda skrattet hehe.

****************************************************************************



HIhihihi... Busted!!!  Men de va ju inte löskokt ägg... även om det skulle varit det ;)

Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Hmmm det där inlägget har nog inte blivit helt rätt? Ser jättekontisgt ut på denna datorn iaf. ;)



Jag har inte sagt att jag har något emot någon som väljer att köpa dockorna eller att de är dåliga föräldrar. Jag säger att JAG inte kommer göra det. Jag säger inte att du har en sne kvinnosyn/dålig mamma. ?! Var har jag sagt det?

Jag säger att kvinnosynen idag är galen. Och dockorna är en del av det. Varför ska man introducera barnen i så tidig ålder till den? Man kan absolut inte skylla det på en docka. Det har jag heller inte sagt. Men det är ens första kontakt med det. Varför introducera det så tidigt?



Fast återigen så diskuterade jag bratzdockan och inget barnprogram denna gången. Inte heller modeskaparna. Men som jag säger; synen på kvinnan och den kvinnlioga kroppen är inte sund idag. Och dockorna är en del av det.



Nej man behöver inte köpa klackaskor till barnet bara för att dockan har det. Men när barnet ser att dockan har det kanske barnet också vill ha det?



Jag kommer inte peka på dockan och säga att den är dålig och att ungen inte får använda den. Det handlar inte om att ta bort saker. Jag tycker det handlar om att ge sundare alternativ. Vill mitt barn ha en docka ska den få en docka. Men tycker det är onödigt att köpa en som ser ut som en h*ra.



Jag kommer knappast lägga så här mycket fokus på att förklara för mitt barn varför hon/han inte har en bratz-docka. Jag bara diskuterar och försöker bara förklara min åsikt kring en liten materiell sak som kom upp på tal på FL. Det är ingen stor sak egentligen. Det är min åsikt likaväl som du har rätt till din?:)

2010-03-24 @ 09:06:07
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: anouk - Gravid

Tcker inte vi ska bli ovänner över ens ån här grej? Jag menar absolut ingenting illa opch var inte meningen att trampa på någon tå?... Isf ber jag om ursäkt. Du är en skitbra mamma t Malte. Han kund einte haft det bättre. [har faktiskt aldrig sagt något annat] Men vi måste väl kunna tycka olika?:)

2010-03-24 @ 09:23:02
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0