Tillägg... Genusperspektiv

Är det fel att vilja att generna ska gå vidare genom att få barnbarn? Att barnet blir heterosexuellt?? Skulle det inte bli så, så älskar jag mitt barn ändå!!! Och det är inget fel i att vara Bi och Homo... "men varför ska man "önska" att barnet blir det??"
OBS! Detta gäller så klart inte alla som pratar om Genus (alla tycks tolka det olika).
Ordet genus är latin och betyder härkomst, släkt, stam, kön och är den grammatiska termen för femininum och maskulinum.
När man ska titta ur ett genusperspektiv så gäller de att se saker och ting ur flera olika synvinklar och försöka kasta av sig gamla fördomar, föreställningar och invanda tankesätt...
Ett tillägg om ämnet nedanför...



OBS! Detta gäller så klart inte alla som pratar om Genus (alla tycks tolka det olika).
Och är inte lika "hårda och fientliga, som jag faktiskt upplever att vissa är!


Ordet genus är latin och betyder härkomst, släkt, stam, kön och är den grammatiska termen för femininum och maskulinum.
När man ska titta ur ett genusperspektiv så gäller de att se saker och ting ur flera olika synvinklar och försöka kasta av sig gamla fördomar, föreställningar och invanda tankesätt...


Jag går inte runt och tänker på detta hela tiden, men så snubblar man över vissa inlägg och så börjar man fundera.


Någon som har bevisat att levnadsätt och tankar förändras, är ju Anouk. Hon pratar mycket om genus, men har också ändrat lite om sina åsikter sedan hennes flicka kom till världen och hon ändrar sig lite då och då under tiden som hennes knodd växer.
Men hon står alltid fast för att man ska älska varandra, vilket kön man än är... och att kläderna är inte alltid det viktigaste. Knodden har minsan fått bära rosa :) Även om hon föredrar unisex kläder
Är det inte det som de handlar om igentligen?? Att acceptera varandra och tycka att alla är lika värda?


OVER AND OUT!!! Nu har jag bloggat färdigt om detta! ;)

Puss på er därute! ♥

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Haha du är för söt.



Fast jag tycker inte jag ändrar mig då och då? Snarare utvecklas och lärs? Trist vore ju om man höll fast vid en åsikt som man skffat sig och trots diskussioner och mer information inte utvecklade den?:)



Skrivit ett långt inlägg om detta igen. haha. Mitt sista. Sen orkar jag inte mer.

2011-02-22 @ 23:59:05
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Pär

Homsexualitet är ett medfött fel inget man väljer o bli!



Klä ungjävlarna i vad fan man vill det kvittar väl, bara korkat att hålla på med denna genusskiten eftersom det är extremt och banalt på alla sätt och vis!

2011-02-23 @ 01:08:22
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Ursäkta mig Pär men vad fan säger du?!?! VEM är det som är korkad??? Jag är fan glad att vi inte är vänner på FB mer. Kan ju verkligen meddela att vi inte längre är det IRL heller.



Ska man måsta klassa mig som nånting så skulle jag nog passa bäst som Bisexuell. Så då har jag ju ett medfött fel. Och är extrem, banal och korkad också. Dra nånstans.

2011-02-23 @ 18:07:06
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Pär

Intressant och se att du säger upp bekanskaper när någon inte tycker likadant som dig, anouk!



Om homosexualiteten, det är endast fakta inget annat!

För man vaknar inte upp en morgon och bestämmer sig för att bli bög, det har funnits där hela tiden om man ska tro de homosexuella själva.

Homosexualitet finns i djurvärlden alltså handlar det inte om att människan är mer självmedvetande, allt blev inte som det skulle helt enkelt.



Om en av mina polare hade sagt till mig att han är bög så hade jag svarat roligt för dig!

Han hade fortfarande varit min polare och jag hade inte sett annorlunda på honom, bara så ni fattar att jag inte är nån böghatare=)!



Genusskiten tänker jag inte kommentera det är min åsikt att det är korkat att hålla på med skiten sen om folk vill ta det personligt är upp till dem!



Vad tråkigt att vi inte är vänner IRL längre Anouk, hela min värld rasade samman nu haha.

Frågan är bara, känner jag dig IRL?

2011-02-24 @ 12:46:57
Postat av: Zandris

Till Anouk och Pär: Er diskussion... ska jag ta väck den eller???



Känns som en diskussion som jag nog inte ska lägga mig eftersom jag är vän med er båda...



...Men dumt uttryckt av dig Pär! samtidigt som alla har rätt till olika åsikter Anouk.



Trist att ni har det så här mellan varandra, då ni har varit vänner och känt varandra i några år nu. Men vi ändras... åsikter ändras... och även hur vi uttrycker dom.



Kram till er båda.

2011-02-24 @ 18:27:07
URL: http://scollection.blogg.se/
Postat av: Pär

Möjligt att det var klumpigt uttryckt?!



Fakta är att homosexualitet är bestämt redan när man föds inget man "formas" till!



Ifall en viss dam tycker jag är en idiot för att ha sagt det och möjligen uttryckt mig klumpigt är upp till läsarens öga=)och alla ser ju att det är jag som felat så skitsamma!



När jag skriver att det är ett medfött fel förstår jag att det kan ses som väldigt kränkande för många men det var inte det jag tänkte med inlägget!



Jag är helt enkelt lite för rakt på om man säger så!



Jag gillar din stil S för det inlägget du gjorde är lika neutralt som schweiz men du fick ändå fram vad du ville och jag gillade att läsa det!



Anouk om du har hört talas om vett och etikett som du vill ha på din blogg använd även detta på andras bloggar när du skriver och kommenterar!



S jag beklagar det hela men jag vet att du ringer och skäller om jag går över gränsen och vill du ej ha kvar detta på din blogg är det helt upp till dig att radera det, jag förstår iaf om du gör det!



Mvh\Pär

2011-02-28 @ 21:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0