Tatuerad och fin :)

I går var jag iväg och blev tatuerad :)

Här ser ni bilder på den:





Jag gjorde en skiss och lät Rickard pimpa den... 

Bild 1. Rickard fixade en snygg stjälk och vingar, men han hade bytt ut mina lotusblommor till rosor. SNYGGT men fel för mig, gör om gör rätt ;)

Bild 2. Vi behöll rosstjälken, men Rickard la dit en riktigt vacker lotusblomma och en vinge som jag hade ritat ihop från bilder som jag hittat.

Bild 3. Tatueraren tyckte vi skulle ta min lotusblomma, då han menar på att Rickards blomma såg ut att hålla på att flyga iväg... Tvekade lite, men ok.

Stjälken - BEHÅLLS, SÅ SNYGG! :)

Bild 4. tatueringen innan färg.

Resten av bilderna... Tatueringen är färdig!!! Supernöjd!!! Men tycker att blomman saknar några blad... och nu vill jag lägga dit mer :D Kanske himmel eller vatten i bakgrunden... Eller bara bygga på med annat. Vi får se. Har ju lite mer pengar kvar att spendera :D Får ta en liten tanke till detta.

MEN SÅåååååå nöjd :D






Kopierat ett gammalt inlägg som jag har gjort på FB, som förklarar vad tatueringen betyder för mig.

Jag har tänkt på denna tatuering länge och jag vet vad jag vill ha, men inte riktigt hur. Jag har faktiskt skissat upp en egen idag... får se om det blir den eller någon annan.

Jag ska iallafall ha 2 lotusblommor, en knopp och en utslagen. En för Lilleman och en för Malte. Lotusblomman är en blomma som kan växa från den sörjigaste leran/sump och kämpa sig hela vägen upp till vattenytan och slå ut till den vackra blomma som den är.

Den står för sorgen över Lilleman (outslagen knopp), vår vackra son Malte (utslagen blomma) som vi är överlyckliga över och är vårat allt.

Sedan till sist själva valet av blomman, Lotusen. Symboliserar den hemska mörka gyttja som omgett våra hjärtan. Den sorg och hemska upplevelse som vi har lyckats med ena foten bryta oss ut ifrån och nu fortsätta vår kamp upp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0