Fortsättning på dag 2


Idag har det faktiskt...

gått bra =) Förutom att jag är jättetrött idag!

Jag har varit fruktansvärt röksugen vid 2 tillfällen idag (och dom stunderna är jobbiga), men utöver det har det faktiskt gått bra :)
Jag har börjat att ha en vattenflaska brevid mig hela tiden i skolan. 2 liter blev det idag och 2 koppar kaffe... och jag dricker inte mycket vatten i vanliga fall!!
Men det har hållt både röksuget och sötsuget i schakt! Jag märker det nu när jag kommit hem, att jag är mer sugen på allt!!!  Så nu är det dags att fylla på vattenflaskan ;)





Jag vägde mig faktiskt igår och kommer att väga mig om en vecka igen, för att se om jag går upp något eller inte. Tänk vilken dröm, om jag hade gått ner något ;)



Lite fakta & tankar:

Rökning har tråkiga följder: levern börjar producera mer blodfetter, blodtrycket går upp och risken för åderförkalkning och blodproppar ökar. Och ny forskning visar att du kan gå upp i vikt av rökning! (mer information om det på SVT.se)


Jag har dock erfarenhet av att nikotinet tar bort hungerskänslorna, alltså det känns som om du behöver äta mindre eller kan skippa en måltid, sen är ju inte det så jäkla bra :/  Men det är väl därigenom folk tror/säger att man går ner i vikt om man röker. Många gånger blir det så att man skippar måltid och stoppar i sig något smått, sött eller liknande, när hungern kommer tillbaka. Och det är ju inte så bra för kroppen... brist på många viktiga ämnen.


Sluta röka = gå upp i vikt.
Vad jag nästan är säker på, är att man går upp i vikt, på grund av att man  är van vid att röka och den rörelsen man gör mot munnen. Man vet inte vad man ska göra med händerna och börjar därför äta mer. Sedan är det de där suget... ersätter nikotinbegäret mot något annat... vad som helst... bara NU!!! ;)


Den som slutar kan känna sig irriterad, trött, arg och ledsen. 


DAG= Trött, mindre sug än gårdagen (som var HEMSK)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0